SOCIAL MEDIA

maanantai 26. syyskuuta 2016

ELÄMÄNI AAKKOSET





Heippa,

eli osa tietääkín minkälainen postaus on nyt tulossa. Niille, jotka eivät tiedä mitä elämäni aakkoset tarkoittaa, niin ideana on kertoa elämästään, itsestään ja ajatuksistaan kirjain kerrallaan. 

Anoppilassa tunnen olevani kuin toisessa kodissa. Miehen kanssa ollaan mielestäni liian harvoin siellä yökylässä, joten joskus saatan mennä ilman miestäni tämän kotipaikalle yöksi että saan viettää aikaa anoppini kanssa. 



Biotiinia syön säännöllisesti koska olen joskus onnistunut käräyttämään hiukseni todella huolella lukuisilla kotivärjäyksillä ja lopulta kaivoveden ja kotivärjäyksen yhdistämisellä (ihan hirveää) hampputukka seurauksin ja voin kertoa että biotiini oikeasti toimii hiusten kasvattajana. Itse syön sitä 10mg päivässä  ja minulle kasvoi ns. vauvahiuksia jotka alkavat pikkuhiljaa kasvaa normaalin pituisiksi. 

Chandelierhome nimi tuli minulle tosi spontaanisti perustaessani  tämän blogin, tuohon aikaan oltiin hankittu paljon valaisimia kotiimme. Myöhemmin harkitsin blogin nimen vaihtamista Kattokruunukodiksi. 

Dieetit on todella tuttua hommaa minulle. 

Elä päivä kerrallaan. Tämän kun muistaisi aina niin monet stressit jäisi vähemmälle. 

Feikit design tuotteet eivät ole minun mieleen. En kuitenkaan sen kiihkeämmin asiaa ajattele, eli en paheksu niitä jotka ostavat esim. Kartellia muistuttavan valaisimen. 

Google on mullistanut myös minunkin elämän. Googletan mm. kauhuelokuvaa katsoessa sen elokuvan juonen ja loppuratkaisun jotta voin hieman levollisempana katsoa leffaa miehen kanssa. Muuten kiljun ja lujaa kokoajan! 

Hilkka on varmasti lukijoille tuttu. Se on meidän niin ihana ja rakastettu perheenjäsen. Tänään kun sivutöistä tulin takaisin kotiin niin voi sitä riemun tunnetta molemmin puolin. Voi että minulla oli ikävä sitä.



Iloisuus, minut saa aika helposti nauramaan. En tiedä johtuuko se siitä että mulla on niin outo mielli että naurattaa liian herkästi vai onks mun ympärillä vaan hauskoja ihmisiä. 

Joulu alkaa lähestyä ja lähestyä. Meidän perheen joulu hakee vielä muotoaan, koska täällä on ehditty viettää vasta kaksi joulua uudessa kodissa ja usein olen ollut joulun töissä niin ei ole tullut sellaista omaa perinnettä  oikein vielä. Tiedän kumminkin sen, että rakastan jouluna olevaa kovaa pakkasta, autolla ajamista vieraspaikasta toiseen ja kyläpaikkojen ikkunoista kajastavan valon pilkettä ja   niitä lumilyhtyjä ja jouluvaloja ulkona toivottamassa tervetulleeksi. Paitsi että yksi perinne on ainakin nyt kahtena jouluna pitänyt pintansa, olen leiponut juustokakun. 

Koti on mulle tärkein paikka maailmassa. Meidän ei ole vielä valmis remonttien osalta ja ehkä koti ei taida koskaan olla valmis vaan se on niitä ikuisuusprojekteja?



Liikutun tosi helposti ja erityisesti jos puhun koirista. 

Mummot ja ukki ovat minulle tosi tärkeitä ja ne ovat niitä harvoja sukulaisia joiden luona pystyn olemaan yökylässä. Koira-allergia rajoittaa elämääni aika paljon. 

Niityt ovat mielestäni ahdistavia että kauniita. Mua hirvittää ne kaiken maailman punkit mitä sieltä löytyy. Niityn kauneutta mun tuskin tarvitsee avartaa sen kummemmin. 

Oravia ollaan laiminlyöty nyt hieman, kun Hilkka tuli meille keväällä. Me yksinkertaisesti unohdettiin ruokkia niitä. Meillä siis on oravat käyneet tuttavallisesti syömässä tuossa ikkunalaudalla. 

Pelkään tosi monia asioita; korkeita paikkoja, ahtaita paikkoja, tummaa vettä, pellejä, ampiaisia, isoja eläimiä, kauhuelokuvia. Ennen pelkäsin myös pimeää mutta kentällä yksin työskenteleminen yövuorossa ja korvessa asuminen ovat karaistaneet kyllä pimeään. 

Q mä en keksi tähän nyt kyllä mitään!

Romantiikka kaikissa muodoissa silleen sopivasti. Romanttiset elokuvat etenkin on mun mieleen. Myös romanttinen sisustus on kaunista. 

Sisustaminen on muodostunut mulle intohimoksi ja tärkeäksi harrastukseksi. 

Temperamentti. Oon aina ollut temperamenttinen ihminen ja valitettavasti mä yleensä puhun ensin ennenkuin ajattelen mistä toisinaan seuraa päänvaivaa. 

Unia muistan nykyään harvoin. Mä näin nuorempana tosi mielenkiintoisia unia ja pidin joskus unipäiväkirjaa koska usein heti herätessä sen unen muistaa vielä hyvinkin yksityiskohtaisesti mutta jo seuraavana päivänä huomaa unohtaneensa joitakin kohtia unesta. 

Viileys on mun mieleen. Niin valaistuksessakin kuin ilmassakin. Siksi mä tykkään syksystä ja talvesta varmaan niin paljon. 

Wikipedia on myös mullistanut mun elämän. 

Xylitol purkat ennemmin kuin pastillit. 

Ymmärtäväisyys, olen huomannut itsessäni ymmärtäisyyden kehittyneen. Tuntuu todella ärsyttävältä sellaiset ihmiset joilla on vain yksi ainoa ja oikea arvomaailma. 

Zalandosta teen toisinaan hyviä löytöjä. 

Å- Tähän en keksi myöskään mitään lisättävää/pohdittavaa kun en tiedä ees mitään sanoja sukunimiä lukuunottamatta suomeksi tuolla kirjaimella alkavan. 

Äidilleni lähetän terveisiä ja hyvän yöntoivotuksia. 

Ötökät on vaan musta niin järkyttäviä. Nykyään kavahdan perhosiakin! En ehkä ikinä opi hillitsemään itseäni ampiaisten seurassa. 

Nyt nukkumaan! Öitä!








2 kommenttia :

  1. Ai kiva, nyt teit tämän postauksen! Olipa kiva lukea näitä juttuja :) Sulla on tyrmäävän upea blogi! Aivan jotenkin häkellyin kun näin tämän. Täytyy oikein ajan kanssa tutustua lisää!

    t. Annika
    www.pellavaajapastellia.fi

    VastaaPoista
  2. Kiitoksia Annika! <3 eilen kun lueskelin sun blogia niin sen kautta sit innostuin tämän aakkoset postauksen tosiaan tekemään.

    VastaaPoista

Kiitoksia kommentista :-)