SOCIAL MEDIA

sunnuntai 13. maaliskuuta 2016

Kynttilä cocktailit eteisessä.

Heissan heissan!


Nyt alkaa VIHDOINKIN helpottamaan tämä monta päivää kestänyt kevätflunssa mikä on meinannut viedä minulta kaiken energian. Tänään aamulla kun heräsin niin ei kurkkuun enää koskenut, eilen illalla jo kiinnitin huomioni siihen että nenäkään ei vuoda taukoamatta ja minulla ei ollut aamulla enää lämpöä! Hurraa. 

Tätä voinnin kohentumista käyttäen hyödyksi aloin tekemään heti pieniä kodin askareita aloittaen siivoamalla omat sotkuni olohuoneesta jonka olin välinpitämättömänä jättänyt aika hirveään kuntoon. Ennenkuin aamukahvit ehtivät tippua valmiiksi, on olohuone vihdoinkin siisti ja täysi astianpesukone hurisee taustalla mukavasti. Istahdan olohuoneen isolle sohvalle ja siemailen aamukahvia kiireettömästi, surffailen internetistä lueskellen uusimmat postaukset blogeista joita seuraan, iltalehden uutiset, ÄiTyLIt draamat ja facebookista kaverien päivityksiä. Tekisi mieli painella ulos lenkille, mutta tiedän että en voi lähteä jälkitaudissa vielä minnekkään ulos. 

Jatkan puuhastelua kotona imuroiden olohuoneen, keittiön, makuuhuoneen ja eteisen tietäen sen olevan vähän turhaa, koska kaksi huonetta on tällä hetkellä täynnä remonttitavaraa ja pölyä, joten sitä sotkua näkyy kohta taas muuallakin tiloissa lattialla kun sukkien mukana sitä kulkeutuu kumminkin. Remontoinnin huonoimpia puolia on ehdottomasti sen keskellä asuminen! Tässä vaiheessa saattaa joillekkin herätä kysymys että miksi ihmeessä mun mies ei siivoa täällä sillä aikaa kun mä olen kipeä? Meillä mies tekee kaikki niin sanotut "miesten työt" jotka ovat mm. molempien autojen huolto, lumityöt, nurmikon leikkaus, puiden haku pääasiassa, viemärien puhdistukset, rännien puhdistukset, remontit yms. lista on tosi pitkä. Tämän lisäksi se auttaa mua pölyjen pyyhkimisessä pitkänä ihmisenä ja pyyhkäisee ikkunoiden ylälistoista pölyt ja yrittää pitää pelihuoneen siistinä mikä on hänen valtakuntaansa. Minun kotitöiksi jää sitten kaikki muu kotona ja huomaan että mua ei ees enää ärsytä kun keräilen miehen vaatteita ympäri huushollia löytäen niitä vaikka mistä, vaan aattelen että onneksi mun ei tarvii mennä ulos ajamaan jollain lumilingolla. Huh! Lisäksi olen hieman perfektionisti siivoamisen ja etenkin pölyn suhteen että annoin hirveätä palautetta miehelle joskus aikoinaan kun se siivosi ja silmä kovana kyttäsin sen siivouksen jälkeä pölyjen pyyhkimisen jälkeen. Joten tää ratkaisu on meillä just hyvä.

Ajankuluksi vaihtelin tänään sisustussomisteiden paikkoja ja laitoin eteisen sivupöydälle kaksi kynttilänjalkaa ja niiden sisälle vaaleanpunaiset tuikut. Mulle tulee näistä jotenkin mieleen cocktailit ja kesä. Aika yksinkertaiselle ne näyttää siinä sellaisenaan, mutta eipähän kerry pölyä niin paljon. Tietenkin voisi ripotella tuikkujen alle vielä sisustushiekkaa, mutta jääkööt nyt vielä toistaiseksi noin. 



Meidän eteinen on ilmeeltään aika naisellinen ja romanttinen. Näyttävä kattovalaisin on tarkoitus siirtää jossain vaiheessa vierashuoneeseen tai meidän omaan makkariin ja kattoremontin yhteydessä laittaa huomattavasti neutraalimmat upotettavat ledvalot  eteisen kattoon.

Kyllä minulla on nyt niin paljon virtaa, onneksi huomenna pääsee jo töihin! Energistä sunnuntaipäivää kaikille!



Lähetä kommentti

Kiitoksia kommentista :-)