SOCIAL MEDIA

maanantai 5. helmikuuta 2018

AAMUN ENERGIAT

Modernisti Kodikkaan Kertun postaus " Hyvän aamun anatomiasta " sai minut pohtimaan omia energioitani aamuisin. Olen yleensä aika positiivinen, mutta jos olen pahalla päällä niin todennäköisesti silloin on aamu. Tai etenkin yövuorosta herätessä keskipäivä. Sillä ihan kriittisimmät hetket kuppini nurin kaatumiseen sijoittuvat ensimmäisiin minuutteihin hereillä ollessani.


Ei haittaa jos edellisenä iltana jätin astiapesukoneen täyttämättä, eikä se jos pöydän päällä on hieman iltapalan muruja. Mutta jos joku on uskaltanut jättää likaisia vaatteita muualle kuin pyykkikoriin on soppa valmis. Ne päivät alkavat jo heti aamusta myrskyisinä, tyyntyen onneksi päivää kohden koska en ole pitkävihainen. Usein ei tarvita paljoa, että huonosti alkanut päivä pelastuu.  Tykkään kertoa K:lle kyllästymiseen asti unistani.  


Hyvän aamun tunnistaa siitä, että heti herätessäni en kohtaa yhtään vaatekappaletta lattialta kävellessäni keittiöön. Napsautan kahvit tippumaan, kaadan 1,5l pullon täyteen vettä, pudotan monivitamiini poretabletin isoon vesilasiin ja alan siistiä keittiötä. Sitten ehkä näen jotain pientä epäsotkua jossain ja alan järjestelemään. Pyyhin pölyjä, laitan kynttilöitä palamaan ja kun näkymä edessäni on harmoninen, asetun. Tällä tavalla olen tykännyt viettää kiireettömät aamuni. Jos satutaan K:n kanssa olemaan vapaapäivillä yhtäaikaa on mukava aamupalaan panostaa. Normaalisti vedän puuroni ilman lisukkeita ( ei edes suolaa ), mutta joskus innostutaan laittamaan pöytä koreaksi tai ripottelen puuron joukkoon banaania.  


Olen niitä ihmisiä jotka ovat ihan tehokkaimmillaan 4-5h yöunilla. Kuittailen univelat useimmiten nukkumalla hieman pidempään iltavuoropäivänä. Päiväunia pyrin välttämään koska en osaa nauttia niistä kohtuudella, saatan helposti nukkua sellaiset 4-6 tuntia ja siinäpä sitten on kiva yrittää saada rytmit takaisin. 

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Lähetä kommentti

Kiitoksia kommentista :-)